Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO INNEPIERSCIONKI.PL
Regulamin sklepu internetowego innepierscionki.pl (dalej „Sklep Internetowy”) z dnia 5.12.2024 roku określa warunki i zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz dokonywania zamówień.
§1 DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy dokument opracowany przez Sprzedawcę, który określa zbiór zasad i procedur związanych z dokonywaniem zamówień za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Sprzedawca – Pan Andrzej Bielak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Andrzej Bielak – Biżuteria, wpisaną do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez Ministra Rozwoju i Technologii pod numerem REGON 350021258, ul. Wojciecha Halczyna 3/5, 30-086 Kraków, NIP: 6770075095.
- Sklep Internetowy – oznacza stronę internetową innepierscionki.pl, za pomocą której składane są zamówienia u Sprzedawcy.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Za Konsumenta uważa się również osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, do której stosuje się przepisy zawarte w rozdziałach 4, 5a i 5b Ustawy o Prawach Konsumenta – w zakresie określonym w art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z Dz.U. 2014 r. poz. 827 z dnia 14.06.2014 r. z późn. zm. dalej zwana Ustawą o Prawach Konsumenta).
- Klient – osoba fizyczna lub prawna, która dokonuje zamówień w Sklepie Internetowym.
- Dzień roboczy – oznacza każdy dzień od poniedziałku do piątku włącznie, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia należy składać za pomocą Sklepu Internetowego.
- W celu złożenia zamówienia, Klient powinien wybrać wybrany przez siebie produkt i zaznaczyć opcję „dodaj do koszyka”.
- Do realizacji zamówienia należy nacisnąć ikonkę koszyka, który wyświetli wybrany przez Konsumenta produkt. Następnie należy wybrać formę dostawy oraz dokonać płatności za pomocą wybranej przez siebie platformy. W przypadku wyboru płatności za pomocą karty płatniczej, Klient zostanie przekierowany na stronę internetową wybranego przez siebie banku.
- Sprzedawca dopuszcza również dokonanie płatności za pobraniem.
- Nieopłacone zamówienie w ciągu 24 godzin zostanie usunięte z koszyka. Brak płatności rozumiany jest jako odstąpienie od zamówienia.
- Podane ceny w Sklepie Internetowym są cenami brutto – zawierają podatek od towarów i usług. Cena nie obejmuje wysyłki. Ceny podane są w walucie polskiej.
- Po dokonaniu płatności, Klient otrzyma potwierdzenie otrzymanego zamówienia wraz z odpowiednio paragonem lub fakturą, w zależności od zaznaczonego checkbox podczas dokonywania zamówienia.
- Klient wyraża zgodę na otrzymanie potwierdzenia dokonania płatności w formie elektronicznej w rozumieniu art. 106n oraz art. 111 ust. 3a lit. b ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku. W przypadku chęci otrzymania paragonu w formie papierowej, Klient powinien powiadomić o tym Sprzedawcę zaznaczając to w uwagach do zamówienia.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, braku dostępności produktu, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. Klientowi będzie w takim wypadku przysługiwać zwrot zapłaconej ceny bądź też wymiana produktu na inny w tej samej cenie.
- Po przystąpieniu do realizacji zamówienia, Klient otrzyma potwierdzenie w formie wiadomości e-mail. Z chwilą otrzymania wiadomości, zostaje zawarta umowa sprzedaży.
- Informacje zawarte w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
- Zamówienia można składać codziennie.
§4 REALIZACJA I DOSTAWA ZAMÓWIENIA
- Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia niezwłocznie, jednak w terminie nie dłuższym niż dwa dni robocze od dnia księgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W wyjątkowych przypadkach, czas wskazany w § 4 ust. 1 może ulec zmianie. O takiej sytuacji Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę. W przypadku chęci odstąpienia od umowy sprzedaży, Klientowi będzie przysługiwać zwrot pełnej opłaty za dokonane zamówienie w terminie czternastu dni.
- Odbiór zamówienia można realizować za pomocą usługi kurierskiej wskazanej w Sklepie Internetowym pod wybrany przez siebie adres na terenie Polski.
- Zamówienia pakowane są w sposób gwarantujący dostawę produktu w bezpieczny dla niego sposób.
- Sprzedawca nie odpowiada za błędnie podany adres dostawy. W przypadku braku możliwości doręczenia zamówienia, Sprzedawca podejmie próbę skontaktowania się z Klientem w celu odbioru zamówienia. W przypadku zmiany adresu dostawy, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w celu wprowadzenia zmiany. Po dokonaniu wysyłki nie będzie możliwości zmiany adresu zamówienia.
- W przypadku dostarczenia zamówienia, które nosi znamiona uszkodzenia – wgniecenia w opakowaniu, uszkodzone opakowanie itp. Klient powinien sporządzić niezwłocznie protokół szkody oraz powiadomić Sprzedawcę.
- Wysyłka zamówienia może być również realizowana poza granicę Polski do krajów UE. Doliczana jest wtedy dodatkowa opłata.
§5 REKLAMACJE
- W sytuacjach, w których towar jest uszkodzony, niezgodny z opisem lub zamówieniem Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Celem realizacji procedur reklamacji niezbędne jest przekazanie przedmiotu Sprzedawcy.
- Reklamacji należy dokonać poprzez skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pomocą poczty e-mail. Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia sposobu przesłania produktu. Koszt wysyłki, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, w przypadku realizacji reklamacji przez Konsumenta obciąża Sprzedawcę.
- O zakończeniu procedury reklamacyjnej i dalszym postępowaniu Sprzedawca poinformuje Klienta w terminie czternastu dni od dnia otrzymania przesyłki w sposób uzgodniony z Klientem, tj. za pomocą poczty e-mail lub pisemnie za pomocą poczty.
- Zwrot środków będzie odbywał się w formie w jakiej została dokonana płatność, chyba że Klient wybrał inny sposób dokonania zwrotu płatności.
- Zwrot środków nastąpi niezwłocznie po uznaniu przez Sprzedawcę reklamacji, jednak w terminie nie dłuższym niż czternaście dni.
§6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, przyjmuje do wiadomości, ze wszystkie produkty Sprzedawcy są wykonywane na indywidualne zamówienie klienta wg przekazanej przez niego specyfikacji, wobec czego prawo odstąpienia nie przysługuje mu z mocy art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje również w sytuacjach, kiedy umowa została zawarta z osobą prowadzącą działalność a umowa ta związana jest z jej działalnością gospodarczą a umowa miała charakter zawodowy związany z wykonywaną działalnością gospodarczą wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, który jest udostępniony w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§7 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I PLIKI COOKIES
- Administratorem danych Klientów jest Sprzedawca.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w zgodzie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności.
- W celach statystycznych oraz w celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług innepierscionki.pl korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookies). Celem jest ułatwienie przeglądania przy kolejnej wizycie w serwisie. Użytkownik sam decyduje o tym, które pliki cookies i w jaki sposób są zapisywane, poprzez ustawienia przeglądarki internetowej (powszechnie używane: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari, Microsoft Edge). Domyślne ustawienia przeglądarek pozwalają na przechowywanie plików cookies.
§8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Prawem właściwym jest prawo polskie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w szczególności w celu ulepszenia jakości usług lub dostosowania do aktualnych przepisów prawa.
- W przypadku zmiany Regulaminu, sprzedawca powiadomi Klienta o jego zmianie na co najmniej 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje z chwilą jego wejścia w życie, chyba że Klient nie zgodzi się na nowe postanowienia względem niego. W takim przypadku powinien złożyć oświadczenie w terminie 14 dni od dnia otrzymania regulaminu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Klient powinien wysłać na adres mailowy kontakt@innepierscionki.pl. Oświadczenie jest równoznaczne z wypowiedzeniem usługi o świadczenie usług elektronicznych, która została określona w §2.
- Zmiana Regulaminu nie powoduje utraty praw nabytych przez Klientów. Umowy zawarte w trakcie obowiązywania dotychczasowego Regulaminu są realizowane w oparciu o aktualną wersję na dzień sprzedaży.
- O wszelkich zmianach związanych z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego Sprzedawca będzie informował w formie mailowej.
- Zabronione jest wykorzystywanie znaków Sprzedawcy, a w szczególności jego logo, produktów.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.